Ζημιές για τα ναυπηγεία & τα πλοία της Cosco

cosco ship containers

Ζημιές εξακολουθεί να καταγράφει η εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Σιγκαπούρης Cosco Corp., η οποία δραστηριοποιείται στον χώρο των ναυπηγείων και στις μεταφορές ξηρού φορτίου, με στόλο από bulk carriers.

Το θέμα έχει ελληνικό ενδιαφέρον καθώς είναι φανερό ότι δεν πρέπει να υπάρχουν προσδοκίες για μεγάλη στήριξη της εγχώριας ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας μετά την πώληση του ΟΛΠ, αφού προφανώς η Κίνα θα επιδιώξει να πάρει τη «μερίδα του λέοντος» των μεγάλων εργασιών στις δικές της μονάδες.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Cosco Corp. τα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου του έτους, που θα ανακοινωθούν, επίσημα στις 12 Νοεμβρίου, θα καταγράφουν ζημίες σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, για τους εξής λόγους:

• Η συνεχιζόμενη μείωση των τιμών του πετρελαίου, που ασκεί πιέσεις παγκοσμίως στην εξωχώρια δραστηριότητα (θαλάσσιες πετρελαιοπηγές κ.α.)
• Η πτώση στην αγορά της ναυπηγικής βιομηχανίας η οποία επηρέασε αρνητικά τα ναυπηγεία της εταιρείας. Και
• Η «νωθρή» αγοράς των πλοίων ξηρού φορτίου, που έχει φέρει μεγάλες πιέσεις στις εργασίες του στόλου των bulk carriers της εταιρείας.

Ως αποτέλεσμα των δυσμενών συνθηκών της αγοράς, στο τρίτο τρίμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2015, ήταν το υψηλότερο κόστος των ναυπηγείων της εταιρείας για τις καθυστερήσεις σε έργα και η μείωση των αποθεματικών.

Να σημειωθεί ότι και στα αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου η εταιρεία είχε ζημία της τάξης των 10 εκατομμυρίων δολαρίων ενώ η διαπραγμάτευση των μετοχών της έχει προς το παρόν ανασταλεί λόγω των συνεχιζόμενων συνομιλιών συγχώνευσης μεταξύ της μητρικής του Ομίλου της Cosco και της China Shipping.

Αντίθετα, μια άλλη «γνώριμή» μας, θυγατρική του Ομίλου της Cosco, η εισηγμένη στο Χρηματιστήριο του Χόνγκ Κόνγκ Cosco Pasific, η οποία με την θυγατρική της ΣΕΠ ΑΕ έχει πάρει υπό τον έλεγχό της την προβλήτα ΙΙ του ΣΕΜΠΟ στον Πειραιά κατέγραψε, για το πρώτο εξάμηνο του έτους, κέρδη.

Ειδικά, ο Πειραιάς ήταν από τα πιο προσοδοφόρα terminal με παρουσία της εταιρείας καθώς σημείωσε αύξηση κατά 0,8% των κερδών σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο του περυσινού έτους, καταγράφοντας κέρδη 15,1 εκατομμυρίου δολαρίων (πέρυσι τα κέρδη ήταν 15,07 εκατομμύρια δολάρια).

Σύμφωνα, πάντα, με στοιχεία της εταιρείας τον Σεπτέμβρη υπήρξε αύξηση κατά 6,5% στα διακινούμενα κοντέϊνερ από τον Πειραιά καθώς έφτασαν στις 241.900 TEU (μονάδα μέτρησης των κοντέϊνερ) ανεβάζοντας τον συνολικό όγκο των διακινούμενων κοντέϊνερ μέσα σε ένα χρόνο (από Σεπτέμβρη 2014 έως και Σεπτέμβρη 2015) σε 2.253.000 TEU.

pireas2day.gr

Pin It